Podjetniški nasveti - ElcomIn d.o.o.

Pojdi na vsebino

Glavni meni:

Stabilen denarni tok je ključ uspešnega poslovanja

Z upoštevanjem naslednjih postopkov lahko prispevate k stabilnemu denarnemu toku. Zagotovite plačila in zmanjšate težave, ki jih prinašajo zamudna plačila.

Ustvarite sistem za obveščanje.
S sistemom, ki vas bo opozoril na zapadla plačila boste v trenutku seznanjeni o neplačilu in boste lahko prej ukrepali. Razmislite o uporabi programske opreme, ki bo oblikovana prav za namene spremljanje plačila.

Sledite strogemu protokolu za zamujeno plačilo.
S svojim sistemom za obveščanje, ki je ustvarjen na podlagi pogodb o plačilnih rokih, zagotovo ne boste prejemali napačnih obvestil o neplačilih. S strankami se dogovorite za pogodbeno sodelovanje že na začetku sodelovanja, saj vam lahko pogodbeno sodelovanje prinese obojestranske koristi.  V pogodbi specificirajte tudi posledice za zamujeno plačilo. Opomine opravljajte priporočeno po pošti ali pa telefonsko, vendar si vsakokrat beležite vso poslano pošto in opravljene klice. Prednost telefonskega opominjanja je, da lahko v trenutku izveste vzrok za neplačilo in se razlogu ustrezno odzovete.

Preverite boniteto stranke.
Pred pričetkom sodelovanja z novo stranko je smiselno, da izvedete  kontrolo poslovanja in preverite njeno preteklost. Razmislite o naročilu storitve preverjanje kredita podjetja ali pa uporabljajte poceni obliko preverjanja iz verodostojnih virov (Ajpes).

Izogibajte se podaljševanju plačilnih rokov.
Kupcem omogočite rok plačila do 30 dni. Odlog plačila več kot 30 dni vas lahko v času gospodarske krize pripelje na tanek led. Če vaše obstoječe pogodbe presegajo 30 dni, raje razmislite o tem, da bi stranki raje ponudili popust za hitrejše plačilo. Odlog plačil omogočite samo tistim strankam za katere ste preverili, da bodo dolg tudi sposobne vrniti.

Izogibajte se poganjanju kolesa, ki ne pelje naprej.
Če s svojimi prizadevanji niste uspešni raje odnehajte in pomoč poiščite pri pravnem strokovnjaku ali vložite zahtevo za izterjavo.


Denar lahko povečate tudi tako da:

  • Ponudite več načinov plačila: z razširjeno paleto možnosti plačil, ki vključuje plačevanje z raznimi kreditnimi karticami lahko pospešite zbiranje prihodkov.

  • Elektronsko plačevanje: za lažji oziroma hitrejši dostop do sredstev, razmislite o uporabi elektronskega plačevanja, saj to omogoča lažji način plačevanja.


Zanesljiva in učinkovita strategija spremljanja denarnega toka vam omogoča, da svoj dragoceni čas porabite za druge pomembne elemente za uspeh vašega podjetja.

Povzeto po: J. Benoit, 2009, www.entrepreneur.com



Zakaj je tako pomembno načrtovati?

Načrtovanje pomeni, da se poglobite v vse točke poslovanja in preučite vse možnosti ter se  tako pravočasno pripravite na možne izide. Velikokrat se že na papirju ugotovi, da česa ni možno izpeljati. To vam zagotovo prinese velik prihranek.

Edina oseba, ki ne potrebuje poslovnega načrta

Edina oseba, ki ne potrebuje poslovnega načrta je tista, ki ne posluje. Za izvajanje interesnih dejavnosti ne potrebujete posebnega načrtovanja, za začetek posla ali širitev dejavnosti, ki pa zahteva velika vlaganja pa je to nujno. Torej, da bi dosegli velike donose vloženega si je potrebno vzeti čas za načrtovanje ali najeti strokovnega sodelavca.

Kdo naj piše poslovni nacrt?

Obstaja veliko zmot o tem, da je vsakdo sposoben napisati dober poslovni načrt. Vsak ga je res sposoben napisati, vprašanje pa je ali bo načrt dosegel svoj cilj. Nekdo, ki je sicer strokovnjak svojega področja ni nujno tudi dober ekonomist, ki strokovno pristopi k načrtovanju. Če imate primerne strokovnjake vam predlagamo, da jih združite v tim, če ne pa preprosto najemite zunanjega svetovalca.

 
Nazaj na vsebino | Nazaj na glavni meni